PROGRAM ZÁKLADNÍ určen pro děti od 4 do 18 měsíců
- Téma první - ČERVENÁ KARKULKA (září)
- zaměření na základní principy komunikace a obecné techniky využívané v programu
- základy cvičení na propojování pravé a levé hemisféry, handling obecně
- Téma druhé - KOBLÍŽEK (říjen)
- zaměření na přirozený rozvoj rytmiky, hudebního cítění a emoční inteligence
- základy cvičení na rozvoj vestibulárního systému (koordinace, rovnováha, motorika)
- Téma třetí - BUDULÍNEK (listopad)
- zaměření na důležitost doteků, hmatových vjemů a tělesného kontaktu
- základní informace k dětským masážím
- Téma čtvrté - ADVENT (prosinec)
- zaměření na rituály a seznámení s technikami pro zklidnění a pocit bezpečí dětí
- důraz na tradice a prožití jednotlivých svátků
- Téma páté - TŘI PRASÁTKA (leden)
- zaměření na přirozenou nonverbální komunikaci a rozvoj sociálního vnímání
- seznámení s pojmem "znakování s batolaty"
- Téma šesté - POPELKA (únor)
- zaměření na základy dramatiky, která rozvíjí mimo jiné emoční inteligenci dětí
- důraz právě na rozvoj emoční inteligence (v tomto věku především vnímání emocí)
- Téma sedmé - KOHOUTEK A SLEPIČKA (březen)
- zaměření na interakci dítěte s vnějšími podmínkami a rozumový rozvoj
- důraz na využití věci kolem nás ke hře i k rozvoji
- Téma osmé - O VELIKÉ ŘEPĚ (duben)
- zaměření na další pohybovou aktivitu a rozvoj hrubé i jemné motoriky
- důraz také na prožitek v dramatické (divadelní) situaci
- Téma deváté - PALEČEK (květen)
- zaměření na hudební rozvoj, hudební spontaneitu a smysl pro rytmus
- důraz na propojení hudby a pohybu i s využitím Orffových nástrojů
- Téma desáté - RŮŽENKA (červen)
- zaměření na spolupráci a rozvoj senzomotorické inteligence
(vnímání vztahu mezi vlastním pohybem a výsledným efektem)
- důraz na hru jako princip